torsdag 11. november 2010

tørr vi tru det går vår vei..???

Idag er det 1uka siden jeg og Vendelin kom hjem fra sykehuset..og så mye har hendt siden..Vega har vært innlagt og utskrevet..og tiril har vært syk.
Idag er det også 1 år siden Vega blei innlagt med nyoppdaget diabetes.
At det "kun" er et år siden er vanskelig å forstå..det virker som det hendte i et annet liv.
Og på en måte gjorde det jo det. Livet vårt er veldig forandret..å gå fra å være gift med en diabetiker til å plutselig ha to barn med diabetes iløpet av 8 mnd. Det kan ikke beskrives, det må oppleves. Men, for all del..håper ikke andre behøver det!

Idag ser ting vedlig lyst ut for vår del, Tiril har hatt helt normale blodsukkermålinger det siste døgnet. *vi jubler forsiktig*
blodsukkeret har gått gradvis ned igjen og har det siste døgnet vært helt flott..og vi tørr håpe!

Onsdag 17 skal vi inn på barneavd og ta en del prøver..bl.a måle c-peptid å anti_GAD som viser insulinproduksjon. Det vil gi oss det endelige svaret..og for en gangs skyld har vi en god følelse i forkant :)

Men uka har vært tøff, knalltøff!!! Traff kjelleren før jeg var halvveis opp trappa igjen etter Vega's sykehus opptreden.
Jeg er blandt di som er sterk og full av energi når det står på..for så å bli slått ned i knestående når jeg endelig kan senke skuldrene igjen.
Men har fått tatt ut masse frustrasjon på treningsstudioet denne uka..og det også kjennes på kroppen..men for en gangs skyld er det en god følelse med verkende muskler og tunge ben.
På tirsdag var treninga ganske "hodeløs"..uten mål og mening.
..eller..jeg hadde både ett mål og en mening..å slite meg helt ut til jeg ikke hadde krefter igjen til å tenke. Og det fungerte for så vidt..men etter en samtale med en som har mye erfaring med denne typen trening, så innser jeg at jeg lett kunne skadet meg selv under veis.
SÅ..skal for framtiden forsøke og ikke gjøre liknende stunt ;p
..normalt ville jeg tatt en lang løpetur i fjellet..men det er jo ingen mulighet lengre..haha :D

-SO LONG-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar